Τετάρτη 13 Μαΐου 2020

ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ Αγίας Παρασκευής: Νοµοσχέδιο για την Παιδεία;

Για «νεοφιλελεύθερο όραμα της κυβέρνησης» κάνει λόγο η Οργάνωση Μελών ΣΥΡΙΖΑ Αγίας Παρασκευής με αφορμή το πρόσφατο νομοσχέδιο για τη Παιδεία

Όπως αναφέρει, με το ν/σ «η εκπαίδευση μετατρέπεται από μηχανισμός κοινωνικής ανέλιξης και παροχής ίσων ευκαιριών σε μια διαδικασία που πλέον θα είναι προσβάσιμη σε όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να την ακολουθήσουν, αναπαράγοντας και διευρύ­νοντας τις κοινωνικές ανισότητες οι οποίες  κατά τον πρωθυπουργό είναι κάτι το φυσικό και αναπόφευκτο».

Στο πλαίσιο αυτό η Ο.Μ ΣΥΡΙΖΑ Αγ. Παρασκευής καλεί «κάθε δημοκρατικό πολίτη, εκπαιδευτικό, γονέα, μαθητή και μαθήτρια να το καταγγείλει και να υπερασπιστεί την απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των παιδιών στη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία, διεκδικώντας την ενδυνάμωσή της».

 
Η ανακοίνωση της Ο.Μ. ΣΥΡΙΖΑ Αγ. Παρασκευής για το εκπαιδευτικό ν/σ 


Νομοσχέδιο για την Παιδεία;


Το Υπουργείο Παιδείας με το πρόσφατο νομοσχέδιο που κατέθεσε σε διαβούλευση εν μέσω πανδημίας, κάνει ολοφάνερο το νεοφιλελεύθερο όραμα της κυβέρνησης για την Παιδεία.

Επιγραμματικά αναφέρουμε:

Ø  Αλλάζει τη φιλοσοφία της προσχολικής εκπαίδευσης εισάγοντας στο νηπιαγωγείο αυτόνομα γνωστικά αντικείμενα, δίχως να λαμβάνει υπόψη τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας. Εισάγει τα νήπια σε αυστηρά δομημένα προ­γράμματα, ακυρώνοντας τη θετική «προσκόλληση» σε ένα σταθερό πρόσωπο, τον εκπαιδευτικό της τάξης, η οποία συμβάλλει στην ομαλή προσαρμογή τους στο σχολικό περιβάλλον.

Ø  Αυξάνει τον μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα στην Α'βάθμια Εκπαίδευση, από 22 σε 26 και διευκολύνει έτσι την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στους απαραίτητους διορισμούς εκπαιδευτικών. Το μέτρο αυτό είναι τουλάχιστον υποκριτικό όταν λαμβά­νεται εν μέσω πανδημίας και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις ανακοινώσεις της ηγε­σίας του ΥΠΑΙΘ για μείωση του αριθμού μαθητών και τήρηση όλων των κανόνων για την προστασία της δημόσιας υγείας στα σχολεία. Στη Β'βάθμια ο αριθμός ανά τμήμα ορίζεται με απόφαση της υπουργού!

Ø  Αναιρεί τη φοίτηση στο σχολείο της γειτονιάς, αφού θεσμοθετεί ως κατώτατο όριο τα 20 παιδιά, δηλαδή, πχ σε σχολείο το οποίο έχει σε μία τάξη 38 παιδιά, τα 18 δεν φτάνουν για να δομήσουν τμήμα, αλλά τα μοιράζει σε όμορα σχολεία, ακόμα και σε άλλες πόλεις.

Ø  Εντατικοποιεί την εξεταστική διαδικασία στην Β'βάθμια Εκπαίδευση αυξάνοντας τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα. Ειδικά στο Γυμνάσιο σχεδόν τα διπλασιάζει.

Ø  Λειτουργεί τιμωρητικά προς τους «κακούς» μαθητές, αλλά και τους γονείς τους, με την επαναφορά της 2ης εξεταστικής τον Σεπτέμβρη. Με την κατάργηση της 2ης εξεταστικής του Ιουνίου, όπου είχαμε εφαρμόσει την άμεση επανεξέταση των παιδιών, μαζί με την απαραίτητη «ενισχυτική διδασκαλία» από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς των σχο­λειών, πλέον μόνη ωφελούμενη είναι η ανάπτυξη της παραπαιδείας το καλοκαίρι.

Ø  Ανεβάζει τον Μέσο Όρο για την προαγωγή των μαθητών στο Λύκειο από 9,5 σε 10 δυσκολεύοντας ακόμα περισσότερο την ολοκλήρωση των σπουδών των παιδιών στην λυκειακή εκπαίδευση, την οποία εμείς θεωρούμε αναγκαία.

Ø  Επαναφέρει την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας και αυτή τη φορά τη θεσμοθετεί για όλες τις τάξεις του Λυκείου. Αναπόφευκτα, έτσι οδηγεί όλες τις οικο­γένειες να στραφούν από πολύ νωρίς σε λύσεις με τις οποίες θα επιβαρύνουν το εισό­δημά τους. Τη χρονιά που η Τράπεζα Θεμάτων εφαρμόστηκε, καταγράφηκε έντονη καταφυγή προς τα φροντιστήρια, ακριβώς γιατί το σύστημα αυτό δυσκολεύει τους εκπαιδευτικούς να προσαρμόσουν το μάθημά τους στις συνθήκες της τάξης. Αξίζει να θυμηθούμε ότι εκείνη τη χρονιά το 40% των μαθητών (σχεδόν ο 1 στους 2) έμειναν μετεξεταστέοι.

Ø  Επαναφέρει τον αναχρονιστικό θεσμό της διαγωγής και αυστηροποιεί το πλαίσιο ποι­νών, εισάγει δηλαδή τη σχολική εκδοχή του γενικού δόγματος «Νόμος και Τάξη», δίνο­ντας βάρος στην τιμωρία και όχι στην πρόληψη και στην παιδαγωγική διαδικασία.

Ø  Θέτει σε κίνδυνο την αυτονομία της σχολικής μονάδας, εισάγοντας την υποχρέωση για την κατάρτιση εσωτερικού κανονισμού, με την εμπλοκή του Δήμου, κρίνοντας απαραί­τητη την έγκρισή του από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού έργου, καθώς και του Διευ­θυντή Εκπαίδευσης.

Ø  Εισάγει σκόπιμα τιμωρητικές διαδικασίες εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Τιμωρητικές, γιατί ενώ αυτές οι διαδικασίες περιγράφονται αυστη­ρά, παραμένουν ασαφείς ως προς τους σκοπούς και τους στόχους. Χαρακτηριστικά, από τους άξονες της αξιολόγησης, απουσιάζει κάθε αναφορά στο κοινωνικό και οικο­νομικό πλαίσιο με το οποίο λειτουργεί η εκάστοτε σχολική μονάδα, ενώ δίνεται στο Υπουργείο η δυνατότητα να θέτει το ίδιο, ακόμα και διαφορετικούς άξονες. Οδηγεί έτσι, περαιτέρω στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στην υποβάθμιση του εκπαι­δευτικού έργου με τη θεσμοθετημένη πλέον χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.

Ø  Αυξάνει τον αριθμό των πρότυπων σχολείων, αλλά με απροσδιόριστα κριτήρια, επιβε­βαιώνοντας έτσι, με απόλυτο τρόπο τη συνειδητή επιλογή για τον διαχωρισμό των σχολείων σε δύο κατηγορίες, προσηλωμένη στο ιδεολόγημα της «αριστείας», αυξάνο­ντας και εδώ τις εξετάσεις. Ταυτόχρονα επανεισάγει διαφοροποιημένες εργασιακές σχέσεις και προοπτικές ανέλιξης για τους διδάσκοντες.

Ø  Εφαρμόζει και άλλες δυσμενείς αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, όπως την αύξηση των «ετών ποινής» στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία, χρησιμοποιώντας για το σκοπό αυτό ως πεδίο δοκιμών και τα πειραματικά και πρότυπα σχολεία.

Ø  Θέτει ως ανώτατο όριο εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ τα 17 έτη, αποκλείοντας έτσι τα παιδιά των αδύναμων οικονομικών και κοινωνικών στρωμάτων, τα παιδιά που αφού ολοκληρώσουν το Γενικό Λύκειο αποφασίζουν ότι επιθυμούν να στραφούν προς τη Δημόσια Επαγγελματική Εκπαίδευση και τα οφέλη της, αλλά και όλες τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες που αποφασίζουν να αποκτήσουν μια τεχνική εξειδίκευση, έστω με κάποια καθυστέρηση. Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφήνει έξω το 1/3 των μαθητών των ημερήσιων ΕΠΑΛ, καθώς και το 70-80% των μαθητών των απογευματινών και οδηγεί, αναπόφευκτα, αφενός σε καταργήσεις ή συγχωνεύσεις σχολείων, αφετέρου δε όλους τους παραπάνω μαθητές στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Ø  Καταργεί την, με οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια, μετεγγραφή φοιτητών και εφαρ­μόζει αυτή των εξετάσεων, επιβεβαιώνοντας για ακόμα μία φορά την απαξίωση που δείχνει προς τις ασθενέστερες κοινωνικές ομάδες και τις πραγματικές ανάγκες τους.  Δυστυχώς, έπεται και ανάλογα δυσμενής συνέχεια με δύο επιπλέον νομοσχέδια με τα οποία σκοπεύει να εξειδικεύσει ακόμα περισσότερο θέματα Επαγγελματικής και Ανώ­τατης Εκπαίδευσης.

Συμπερασματικά, η εκπαίδευση μετατρέπεται από μηχανισμός κοινωνικής ανέλιξης και παροχής ίσων ευκαιριών σε μια διαδικασία που πλέον θα είναι προσβάσιμη σε όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να την ακολουθήσουν, αναπαράγοντας και διερύ­νοντας τις κοινωνικές ανισότητες οι οποίες  κατά τον πρωθυπουργό είναι κάτι το φυσικό και αναπόφευκτο.

Είναι δυστυχώς ξεκάθαρο ότι η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έχει χρόνο μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου, ώστε παράλληλα με το κλιμακωτό άνοιγμα των σχολείων:

Ø  Να σκεφτεί ποιες άλλες αναχρονιστικές και αντιπαιδαγωγικές ρυθμίσεις δεν έχει συμπεριλάβει στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο! 

Ø  Να φροντίσει την τοποθέτηση καμερών και τη live streaming μετάδοση εντός της σχολικής αίθουσας!

Ø  Να ακυρώσει κάθε ίχνος δημοκρατίας, προσωπικών δεδομένων και  να μετατρέ­ψει το ζωντανό κύτταρο της τάξης σε τηλεοπτικό σόου, με πρωταγωνιστές τα παιδια μας και τους εκπαιδευτικούς τους!

Μήπως πρέπει να αναμένουμε και την επαναφορά της μπλε σχολικής ποδιάς;

Καλούμε την υπουργό Παιδείας έστω και τώρα να το ΑΠΟΣΥΡΕΙ.

Καλούμε επίσης κάθε δημοκρατικό πολίτη, εκπαιδευτικό, γονέα, μαθητή και μαθήτρια να το καταγγείλει και να υπερασπιστεί την απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των παιδιών στη Δημόσια  Δωρεάν Παιδεία, διεκδικώντας την ενδυνάμωσή της.

 


ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΛΩΝ

ΣΥΡΙΖΑ

ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

 

Ανοιχτή εκδήλωση-συζήτηση Νέας Αριστεράς στην Αγία Παρασκευή

Η Νέα Αριστερά Αγ. Παρασκευής διοργανώνει ανοιχτή εκδήλωση-συζήτηση  την Κυριακή 25 Φεβρουαρίου στις 11.00 το πρωί   με θέμα: Ακρίβεια,οι ...