Σάββατο 2 Μαΐου 2020

Η Επιτροπή Παιδείας της Ο.Μ. ΣΥΡΙΖΑ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ: Ερωτήσεις για την Παιδεία

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΜΕΛΩΝ ΣΥΡΙΖΑ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

Ερωτήσεις Παιδείας ...


Η κρίση της πανδηµίας που πλήττει τη χώρα µας και το αναγκαστικό κλείσιµο των σχολείων περίτρανα απέδειξαν ότι η Δωρεάν Δηµόσια Παιδεία και η Δωρεάν Δηµόσια Υγεία, είναι, πέρα από κάθε αµφιβολία, απαραίτητες, συνταγµατικά κατοχυρωµένες και επιβεβληµένη υποχρέωση της δηµοκρατικής πολιτείας απέναντι στους πολίτες της.

  • Με ποιον τρόπο όµως αυτή η Δηµόσια Δωρεάν Παιδεία υποστηρίχθηκε κατά το πρόσφατο διάστηµα από την κυβέρνηση της Νέας Δηµοκρατίας;
  • Εξ αποστάσεως «εκπαίδευση»;
  • Εξοπλισµός και ισότιµη συµµετοχή;
  • Ασφαλή σχολεία;
  • Εργασιακά δικαιώµατα εκπαιδευτικών;
  • Προφανώς η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση», ενώ θεωρήθηκε ως µέτρο απαραίτητο από το σύνολο της κοινωνίας και ανακούφισε οµολογουµένως την καθηµερινότητα χιλιάδων οικογενειών, στην υλοποίησή της ανέδειξε ορισµένα προβληµατικά σηµεία από την προχειρότητα και τη συντηρητική αντίληψη µε την οποία η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ την εφάρµοσε: Γιατί επιλέχθηκε ένας και µοναδικός ιδιωτικός φορέας για την πλατφόρµα εργασίας;
  • Μας θυµίζει µήπως τον παρόµοιο τρόπο µε τον οποίο έγινε η επιλογή των voucher µε το τεράστιο ποσό που παρ' ολίγο να δοθεί στα «ηµέτερα» Κέντρα Κατάρτισης για τις πλατφόρµες µε το ακατάλληλο υλικό, ένα µέτρο το οποίο αναγκάστηκε να ακυρώσει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός κάτω από τη γενική κατακραυγή;
  • Όπως κρίθηκε αυτονόητη η καταφυγή σε πρακτικές τηλεκπαίδευσης, το ίδιο αυτονόητη δεν θα έπρεπε να είναι και η εξασφάλιση από την πολιτεία του συνόλου των απαιτούµενων εφοδίων (υλικοτεχνικού εξοπλισµού και πρόσβασης στο διαδίκτυο) για την ισότιµη συµµετοχή όλων ανεξαιρέτως των παιδιών ανά την επικράτεια; Δυστυχώς, οι αντικρουόµενες σχετικές εγκύκλιοι που εκδόθηκαν από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δηµιούργησαν επιπρόσθετη σύγχυση, επιλέγοντας µάλιστα τελικά ως οριστική πρόταση τον δανεισµό (!) των Η/Υ για όσα παιδιά έχουν ανάγκη, ο οποίος δεν θα γίνει κεντρικά, αλλά θα προέλθει µέσα από τους ήδη ελλιπείς λογαριασµούς των Σχολικών Επιτροπών των ήδη υποχρηµατοδοτούµενων Δήµων!
  •  Γιατί οι επαναλήψεις στην εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» ήταν µονόδροµος; Αφού δεν υπήρξε στόχευση από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ για έναν προοδευτικό τρόπο προσέγγισης των µαθηµάτων σε καµία από τις βαθµίδες εκπαίδευσης, επικράτησε έτσι η εφαρµογή της συνεχούς επανάληψης στην ήδη διδαχθείσα ύλη.
  • Όταν, εδώ εµείς οι «µεγάλοι», αδυνατούµε να κατανοήσουµε τις συνέπειες ετούτης της πανδηµίας, πραγµατικά θεωρούµε ότι τα παιδιά µας µπορούν να διατηρήσουν µια φυσιολογική καθηµερινότητα κλεισµένα στο σπίτι µόνο µε επαναλήψεις; Δεν θα ήταν δόκιµο να αποτελεί µέρος µιας συγκροτηµένης εκπαιδευτικής διαδικασίας το να τους εξηγήσουµε πρώτα τις ιδιαίτερες συνθήκες της πανδηµίας, να τα εµπνεύσουµε να επικοινωνήσουν µεταξύ τους, ώστε να νοιαστεί το ένα για το άλλο, και κατόπιν να τα υποχρεώσουµε να αποδεχτούν τους υπόλοιπους κανόνες της πολιτείας, ακόµα και αν κάποιοι από αυτούς (όπως η απαγόρευση της κυκλοφορίας) είναι ιδιαίτερα αυστηροί;
  • Έχει άραγε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και άλλες δυνατότητες; Φυσικά! Υπάρχουν πολλές εναλλακτικές κατευθύνσεις και προσεγγίσεις που θα µπορούσαν να αξιοποιηθούν αρκεί να ήθελε η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να ξεφύγει από τον εγκλωβισµό της σε µια λογική όπου κυριαρχούν οι βαθµοί, οι εξετάσεις και οι «άριστοι». Για παράδειγµα, θα µπορούσαν µέσω ενός πιο ελεύθερου διαδικτυακού µαθήµατος, να έχουν υποστηρίξει την ανάπτυξη καλύτερης περιβαλλοντικής συνείδησης ή ακόµα την µείωση των φαινοµένων κοινωνικού αποκλεισµού, ειδικά τώρα που αυτά εντείνονται από την πανδηµία.
  • Συνέβαλε η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» στις πανελλήνιες εξετάσεις της Γ’ Λυκείου; Η περικοπή της ύλης των πανελλαδικών και η ακύρωση όλων των ενδοσχολικών εξετάσεων έχουν ήδη ανακοινωθεί, έτσι ακριβώς, όπως είχει προτείνει το Τµήµα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ εδώ και καιρό. Γιατί δεν επανεξετάζει η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ τις προτάσεις που είχαµε νοµοθετήσει σχετικά µε τη σταδιακή κατάργηση των εισαγωγικών στα ΑΕΙ;
  • Ήταν τελικά η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» ένα επιτυχηµένο µοντέλο ώστε να το εφαρµόσουν άµεσα στο µέλλον όπως άλλωστε δήλωσε η ίδια η Υπουργός; Ήρθε για να µείνει; Ίσως! Αρκεί αυτό να γίνει µε σοβαρό σχεδιασµό, µε γενναία κρατική χρηµατοδότηση, άρα και µε διασφάλιση του δηµόσιου χαρακτήρα του, αλλά κυρίως, µε µια διαφορετική δική µας αντίληψη για την έννοια της εκπαίδευσης που θα είναι πιο κοντά στη λογική της Παιδείας παρά στη λογική της κατάρτισης!
  • Το δηµόσιο σχολείο µπορεί να ανταπεξέλθει µε ασφάλεια σε συνθήκες πανδηµίας, έστω και αν αυτή βρίσκεται σε ύφεση; Δίχως να υπάρχει µόνιµο προσωπικό καθαριότητας σε όλα ανεξαιρέτως τα σχολεία, τα οποία λειτουργούν σε παµπάλαιες κτηριακές υποδοµές και µόνο µε έκτακτες χρηµατοδοτήσεις των ΟΤΑ, θεωρούν ότι αυτά µπορούν να παραµείνουν ασφαλή; Θα µας επιτρέψετε να διατηρήσουµε σαφείς επιφυλάξεις και ελπίζουµε να µην αποδειχθούν οι επιφυλάξεις αυτές επώδυνες για την κοινότητα.
  • ? Μπορούν οι νέες τεχνολογίες να αντικαταστήσουν τον δάσκαλο στην εκπαιδευτική διαδικασία; Σίγουρα όχι! Η φυσική παρουσία του δασκάλου στην τάξη είναι αναντικατάστατη. Μπορούν όµως κάλλιστα οι νέες τεχνολογίες να αποτελέσουν σπουδαίο εργαλείο στα χέρια ενός επιµορφωµένου δασκάλου.
  • Η µεγάλη πλειονότητα των δασκάλων - καθηγητών συµµετείχε στην εξ αποστάσεως «εκπαίδευση», παρά του ότι αυτή δύναται να θεωρηθεί παράνοµη και αντισυνταγµατική, ενώ σίγουρα διαταράσσει τα εργασιακά τους δικαιώµατα. Μήπως η κυβέρνηση αναφέρεται σε επιτυχηµένο µοντέλο, µε εφαρµογή στο άµεσο µέλλον, επειδή προσβλέπει σε «φθηνές» λύσεις που θα της προσφέρει αυτή η νέα εικονική πραγµατικότητα;

Η δυσµενής εξέλιξη της φετινής σχολικής χρονιάς αποτελεί µια ακόµα αφορµή για την επανεξέταση των ακαµψιών και των παραγόντων που αναπαράγουν κοινωνικές ανισότητες µέσα από την οργάνωση και τους στόχους του εκπαιδευτικού συστήµατος, ειδικά όταν τόσο η οργάνωση αυτή, όσο και οι στόχοι εκκινούν από εσφαλµένη αφετηρία.

Με την κατάθεση του πολυνοµοσχεδίου για την Εκπαίδευση, ενός από τα πλέον αναχρονιστικά νοµοσχέδια (εν µέσω πανδηµίας µάλιστα) η κυβέρνηση της ΝΔ µάς δηµιουργεί µια νέα σειρά από αναπάντητα ερωτήµατα για το αύριο των παιδιών µας, αλλά και της χώρας…


ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ Μ ΕΛΩΝ
ΣΥΡΙΖΑ
ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

Ανοιχτή εκδήλωση-συζήτηση Νέας Αριστεράς στην Αγία Παρασκευή

Η Νέα Αριστερά Αγ. Παρασκευής διοργανώνει ανοιχτή εκδήλωση-συζήτηση  την Κυριακή 25 Φεβρουαρίου στις 11.00 το πρωί   με θέμα: Ακρίβεια,οι ...